گوگل یک میلیارد دلار در مرکز داده بریتانیا سرمایه گذاری می کند.

این غول فناوری آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کرد که گوگل در جدیدترین سرمایه گذاری خود در بریتانیا با توجه به تقاضای رو به رشد برای خدمات اینترنتی در منطقه، یک میلیارد دلار برای ساخت یک مرکز داده در خارج از لندن سرمایه گذاری خواهد کرد.
مرکز داده، واقع در سایتی به مساحت 33 هکتار (13 هکتار) که توسط گوگل در سال 2020 خریداری شد، در شهر Waltham Cross، در حدود 15 مایلی شمال مرکز لندن، متعلق به Alphabet (GOOGL.O) واقع خواهد شد. .

دولت بریتانیا، که بر سرمایه‌گذاری کسب‌وکارها برای کمک به تأمین مالی زیرساخت‌های جدید، به‌ویژه در صنایع رو به رشد مانند فناوری و هوش مصنوعی فشار می‌آورد، سرمایه‌گذاری گوگل را به عنوان «رای اعتماد بزرگ» در بریتانیا توصیف کرد.
ریشی سوناک، نخست‌وزیر گوگل در بیانیه‌ای گفت: «سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری گوگل گواهی بر این واقعیت است که بریتانیا مرکز برتری در فناوری است و پتانسیل زیادی برای رشد دارد.

این سرمایه گذاری به دنبال خرید یک میلیارد دلاری گوگل از یک ساختمان اداری مرکزی لندن در سال 2022، نزدیک به کاونت گاردن، و سایت دیگری در کینگز کراس مجاور، جایی که در حال ساخت یک دفتر جدید است و شرکت هوش مصنوعی DeepMind نیز در آن مستقر است، انجام می شود.
همچنین هفته‌ها پس از بازگشایی مایکروسافت (MSFT.O)، برنامه‌های پرده‌برداری 2.5 میلیارد پوندی (3.2 میلیارد دلاری) به بریتانیا طی سه سال، از جمله افزایش ظرفیت مرکز داده‌اش، برای پشتیبانی از خدمات هوش مصنوعی آینده، رخ می‌دهد.

روث پورات، مدیر ارشد مالی آلفابت در بیانیه ای گفت: «این مرکز داده جدید به پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای خدمات هوش مصنوعی و ابری ما کمک می کند و ظرفیت محاسباتی مهمی را برای مشاغل در سراسر بریتانیا ایجاد می کند و در عین حال مشاغل فنی و ساختمانی ایجاد می کند.
گوگل که بیش از 7000 نفر را در بریتانیا استخدام می کند، همچنین گفت که گرمای اتلاف تولید شده از مرکز داده فرصتی برای حفظ انرژی خواهد بود که می تواند به نفع جامعه محلی باشد.



مطلب قبلیGalaxy AI عصر هوش‌ مصنوعی موبایل سامسونگ
مطلب بعدیسام آلتمن به دنبال جمع آوری میلیاردها دلار برای شبکه کارخانه های تراشه های هوش مصنوعی است
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه