عینک ذهن خوان

بعد از اینکه محققان یک رابط BMI را در یک عینک بسته بندی کردند، ابزارهای مغز خوان نزدیکتر می شوند به طور خلاصه چرا این مهم است
همانطور که فناوری بهتر، ارزانتر و کوچکتر می شود، محققان اکنون به نقطه ای می رسند که می توانند ابزارهای خواندن مغز ایجاد کنند.

ما قبلاً عینک‌های الکترونیکی را دیده‌ایم که رژیم غذایی کاربر را تماشا می‌کنند و به‌طور خودکار تمرکز را تغییر می‌دهند، و اکنون یک جفت آزمایشی عینک E جدید می‌تواند سلامت روانی کاربر را کنترل کند، به او اجازه دهد بازی‌ها را با چشمان خود کنترل کند، و مهمتر از همه. ، در صورت نیاز به عینک آفتابی تبدیل می شود.

نمونه اولیه عینک توسط تیمی به رهبری Assoc. پروفسور Suk-Won Hwang، از دانشکده تحصیلات تکمیلی KU-KIST دانشگاه کره در علوم و فناوری همگرا در کره جنوبی.

E-Glasses با یک قاب پرینت شده سه بعدی، الکترودهای انعطاف پذیری را در نزدیکی گوش و چشم کاربر در خود جای داده است. این حسگرها به عنوان یک الکتروانسفالوگرام (EEG) عمل می‌کنند و فعالیت الکتریکی مغز را نظارت می‌کنند، در حالی که حسگر دوم به عنوان یک الکترواکولوگرام (EOG) عمل می‌کند که حرکات چشم را ردیابی می‌کند. هر دو نوع داده به صورت بی سیم از عینک برای پردازش منتقل می شوند.

E-Glasses همچنین دارای حسگر نور UV در کنار یک بازو است که شدت پرتوهای UV ورودی را اندازه گیری می کند. هنگامی که نور خورشید به اندازه کافی روشن می شود، آن حسگر یک ژل مسدود کننده اشعه ماوراء بنفش را در داخل لنز فعال می کند تا تیره تر شود - بنابراین به طور موقت عینک را به عینک آفتابی تبدیل می کند.

در نهایت، و انگار همه اینها کافی نیست، آنها همچنین یک شتاب‌سنج در بازوی حسگر نور دارند که می‌تواند وضعیت و نحوه راه رفتن کاربر را ردیابی کند و زمان افتادن آنها را تشخیص دهد. این به این معنی است که این عینک می تواند در سیستم های واقعیت مجازی (VR) یا برای نظارت بر افراد مسن استفاده شود و در صورت شناسایی اشتباهات، به طور خودکار هشدار ارسال کند.

این فناوری در مقاله ای که اخیراً در مجله ACS Applied Materials & Interfaces منتشر شده است، توضیح داده شده است.



مطلب قبلیسام آلتمن به دنبال جمع آوری میلیاردها دلار برای شبکه کارخانه های تراشه های هوش مصنوعی است
مطلب بعدی
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه