Galaxy AI عصر هوش‌ مصنوعی موبایل سامسونگ

سامسونگ با معرفی Galaxy AI در گلکسی S24 خبر از آغاز عصر هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند می‌دهد.

هوشمندترین گوشی هوشمند دنیا ؟

سامسونگ از ماه‌ها پیش از رویداد آنپکد ۲۰۲۴، از آغاز عصر جدید هوش مصنوعی در گوشی‌های گلکسی S24 خبر داد و در پرسروصداترین و زرق‌وبرق‌ترین تبلیغ ممکن، سراغ سازه‌ی کروی غول‌پیکر Sphere در لاس‌وگاس رفت تا نشان دهد همان‌طور که شخصیت مارولی دکتر استرنج درحال باز کردن پرتال‌هایی به دنیاهای مختلف است، Galaxy AI نیز قرار است پرتال‌هایی از قابلیت‌های هیجان‌انگیز را به گوشی‌های گلکسی بیاورد.

این‌روزها هوش مصنوعی برای اکثر افراد یادآور چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT یا مولدهای تصویری چون میدجرنی و DALL-E است؛ ابزارهای شگفت‌انگیزی که برای پردازش داده نیازمند سرورهای قدرتمندی در فضای ابری هستند و به‌همین‌خاطر، نمی‌توان از آن‌ها روی گوشی و به‌صورت آفلاین استفاده کرد.

اما این‌بار داستان فرق می‌کند. سامسونگ طی «همکاری چند‌ساله» با گوگل کلاد، قرار است قابلیت‌های هوش مصنوعی مدل زبانی جمنای و مولد تصویر Imagen 2 را که هر دو به گوگل تعلق دارند، به کاربران گوشی‌های گلکسی S24 ارائه دهد. پیش‌تر، گوگل از جمنای برای قابلیت‌های هوش مصنوعی پیکسل ۸ پرو استفاده کرده بود، اما حالا به‌نظر می‌رسد گلکسی S24 می‌خواهد لقب «هوشمندترین گوشی هوشمند دنیا» را از چنگال گوگل بیرون بکشد.

سامسونگ هنگام معرفی Galaxy AI در رویداد آنپکد کاملا فروتنی را کنار گذاشت و اعلام کرد با سری گلکسی S24، وارد عصر جدیدی خواهیم شد که در آن نحوه‌ی استفاده‌ی کاربران از گوشی‌های همراه برای همیشه متحول خواهد شد.



از ادعا تا واقعیت

سری گلکسی S24 ارتباط ما را با جهان متحول می‌کند و جرقه‌ی نوآوری در صنعت موبایل را برای دهه‌ی بعدی روشن خواهد کرد. Galaxy AI مبتنی‌بر میراث نوآوری و درک عمیق ما از نحوه‌ی استفاده‌ی افراد از گوشی‌هایشان توسعه یافته است. ما برای دیدن نحوه‌ی تعامل کاربران سراسر دنیا با Galaxy AI در زندگی روزمره‌ی خود هیجان‌زده‌ایم.

- تی‌ام رو

به‌گفته‌ی سامسونگ، Galaxy AI در گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا دسترسی افراد را به هوش مصنوعی آسان‌تر و گسترده‌تر از هر زمان دیگری خواهد کرد و انتظاراتمان را از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند به سطح جدیدی خواهد رساند.

قابلیت Live Translate ترجمه‌ی زنده دوطرفه به‌صورت صوتی و متنی را در تماس‌های صوتی که با اپلیکیشن تماس سامسونگ گرفته می‌شوند، ممکن می‌کند. به‌گفته‌ی سامسونگ، استفاده از این قابلیت نیازی به اپلیکیشن‌های متفرقه ندارد و پردازش محلی، تمام مکالمات را کاملا خصوصی نگه می‌دارد.



شاید قضاوت از حالا زود باشد، اما به‌نظر می‌رسد Galaxy AI خانواده‌ی جدید گلکسی را به بهترین گوشی سامسونگ یا حتی بهترین گوشی دنیا تبدیل کند. جانی سروجی، مدیر تکنولوژی‌های سخت‌افزاری اپل& در مصاحبه‌ی اخیری گفت که اپل به‌هیچ‌عنوان از حوزه‌ی هوش مصنوعی عقب نیفتاده است؛ اما جولان گوگل و حالا سامسونگ در حوزه‌ی هوش مصنوعی تصویر کاملا متفاوتی را ترسیم می‌کند.

قیمت گوشی گلکسی S24 اولترا از ۱٬۲۹۹ دلار آغاز می‌شود که ۱۰۰ دلار بیشتر از قیمت گوشی گلکسی S23 اولترا است. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس به‌ترتیب در کانفیگ پایه ۷۹۹ دلار و ۹۹۹ دلار است.



مطلب قبلیآنچه باید در کلاس دیجیتال مارکتینگ آموزش داده شود ولی نمیشود
مطلب بعدیگوگل یک میلیارد دلار در مرکز داده بریتانیا سرمایه گذاری می کند.
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه