آنچه باید در کلاس دیجیتال مارکتینگ آموزش داده شود ولی نمیشود

حتما قبل از ثبت نام در کلاس دیجیتال مارکتینگ این مطلب را دقیق مطالعه کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال عبارت است از بازاریابی با ابزارهای دیجیتال. این اصطلاح که به آن بازاریابی آنلاین نیز می گویند، شامل تبلیغ برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال دیجیتال است.



ویژگی های مدرس یا استاد دیجیتال مارکتینگ خوب

ویژگی های یک استاد و مدرس دیجیتال مارکتینگ خوب شامل داشتن توانایی همگام شدن با چشم انداز در حال تغییر بازاریابی دیجیتال است.

یک استاد بازاریابی دیجیتال عالی همچنین باید اشراف علمی و تجربه کاری مناسب در طراحی سایت، سئو، استراتژی محتوا، رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل داشته باشد. آنها باید به خوبی در آخرین روندها و تکنیک هایی که می تواند به دانش پذیران خود مزیت رقابتی بدهد، آشنا باشند. یک مدرس دیجیتال مارکتینگ باید بتواند یک برنامه درسی جامع ایجاد کند که مبانی دیجیتال را پوشش دهد

ازین رو بعید است استادی که خود تاکنون طراحی سایت و یا  سئو انجام نداده و یا کمپین گوگل ادز برگزار نکرده بتواند اطلاعات ارزشمندی به دانشجویان خود منتقل نماید. 



در کلاس دیجیتال مارکتینگ چه مباحثی باید آموزش داده شود

مباحث زیادی باید در کلاس های دیجیتال مارکتینگ آموزش داده شود که معمولا از آنها غفلت میشود و یا ناقص و غیر کاربردی آموزش داده میشود.موضوعاتی که باید در کلاس بازاریابی دیجیتال تدریس شوند باید شامل مقدمه ای بر بازاریابی دیجیتال، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) و بازاریابی رسانه های اجتماعی باشد. علاوه بر این، دانش پذیران باید یاد بگیرند که محتوای موثر ایجاد کنند، تجزیه و تحلیل وب را درک کنند و پلتفرم های مختلف تبلیغات دیجیتال موجود را کشف کنند. آنها همچنین باید در مورد بازاریابی تلفن همراه، بازاریابی ایمیلی و استراتژی های اندازه گیری عملکرد بازاریابی بیاموزند. در نهایت دانش آموزان باید با ابزارهایی از این قبیل آشنا باشند

در بین موارد بالا گزینه های طراحی سایت، پشتیبانی سایت، تولید محتوی، سئو و مدیریت کمپین های تبلیغاتی مانند گوگل ادز از حساسیت و اهمیت بالاتری برخوردارند. 



اشکالات عمده کلاس های بازاریابی دیجیتال چیست؟

بیشترین علت ناکارامدی کلاس های دیجیتال مارکتینگ مربوط به عدم اشراف مدرس بازاریابی دیجیتال به مباحث فنی و تکنیکی و ابزارهای دیجیتال است. مباحثی مانند طراحی سایت، سئو، تبلیغات گوگل و سایر پلتفرم های دیجیتال. پیگیری ها در این زمینه نشان داده اساتید دیجیتال مارکتینگ که رشته تحصیلی مرتبط و یا تجربه ی استفاده از انواع کانال های دیجیتال نداشته اند دچار بیشترین ناکارامدی شده اند. بنابراین  در کلاسی که خود مدرس دارای شرایط مناسب نباشد قاعدتا دانشپذیران نیز به همین نحو دانشپذیری را تمام کرده و با کمی اطلاعات تئوری وارد بازار کار میشوند. 

از اینرو تعدادی از علاقه مندان بازاریابی دیجیتال دوباره به دنبال جای دیگری برای ارتقاء سطح دانش خود هستند.



دانشپذیران کلاس های دیجیتال مارکتینگ باید به چه توانمندی هایی برسند

 دانش‌پذیران کلاس‌های دیجیتال مارکتینگ باید مهارت‌های متنوعی داشته باشند تا در این زمینه به برتری برسند. آنها باید مهارت های ارتباطی قوی، چه نوشتاری و چه کلامی داشته باشند. آنها همچنین باید دانش اولیه HTML، CSS و سایر مهارت های طراحی سایت را داشته باشند. آنها باید درک درستی از سئو، بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا داشته باشند. دانش آموزان باید درک درستی از تجزیه و تحلیل داشته باشند و بتوانند داده ها را به سرعت تجزیه و تحلیل کنند

 اگر در کلاس دیجیتال مارکتینگ شرکت کرده اید و با وجود تلاش در کلاس، توانایی های بالا را ندارید پس کلاس شما استانداردهای لازم را نداشته است. حتی اگر برند معتبری در آموزش باشد.

محمدصادق معنوی

مشاور و مدرس دیجیتال مارکتینگ



مطلب قبلیاز هوش مصنوعی (ai) و Chat GPT چه میدانید؟
مطلب بعدیGalaxy AI عصر هوش‌ مصنوعی موبایل سامسونگ
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه