سام آلتمن به دنبال جمع آوری میلیاردها دلار برای شبکه کارخانه های تراشه های هوش مصنوعی است

بلومبرگ نیوز گزارش داد، روز جمعه به نقل از افراد مطلع از این طرح ها، مدیر عامل OpenAI، سام آلتمن، قصد دارد از میلیاردها دلاری که در تلاش است جمع آوری کند، برای سرمایه گذاری تراشه برای راه اندازی شبکه ای از کارخانه ها که نیمه هادی ها را تولید می کنند، استفاده کند.
در این گزارش آمده است که آلتمن با چندین سرمایه گذار بالقوه بزرگ به امید به دست آوردن مبالغ هنگفت مورد نیاز برای کارخانه های تولید تراشه، که در زبان عامیانه به عنوان fabs شناخته می شود، گفتگو کرده است.

بر اساس این گزارش، این پروژه شامل همکاری با تولیدکنندگان برتر تراشه خواهد بود و شبکه فابریک ها از نظر وسعت جهانی خواهد بود.
ساخت چیپست گران است. آنها همچنین به مقادیر زیادی منابع طبیعی، علاوه بر میلیاردها دلار بودجه، نیاز دارند. هزینه ها در طول سال ها با پیشرفت فناوری برای ساخت تراشه های مورد استفاده در برنامه های هوش مصنوعی افزایش یافته است.
G42 مستقر در ابوظبی و گروه SoftBank ژاپن ، از جمله شرکت هایی هستند که با رئیس OpenAI گفتگو کرده اند، اما مذاکرات هنوز زود است و لیست کاملی از شرکا و سرمایه گذاران درگیر ایجاد نشده است. ، در این گزارش آمده است.

بر اساس این گزارش، مذاکرات با G42، که سازنده ChatGPT در اکتبر سال گذشته با آن شریک شد، به تنهایی بر جذب 8 تا 10 میلیارد دلار متمرکز بود، اگرچه وضعیت فعلی بحث ها نامشخص است.
این گزارش افزود: اینتل ،  تراشه ساز تایوانی، شرکت تولید نیمه هادی تایوان ،  و سامسونگ الکترونیکس ،  شرکای بالقوه OpenAI هستند.
OpenAI، SoftBank، Intel، TSMC، G42 و سامسونگ بلافاصله به درخواست‌های رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند. مایکروسافت از اظهار نظر خودداری کرد.

آلتمن در ماه نوامبر پس از یک برکناری غافلگیرکننده که موجی از شوک را در صنعت فناوری ایجاد کرده بود، به OpenAI بازگشت.
گزارش بلومبرگ می‌گوید که او به سختی روی پروژه چیپ‌ها کار می‌کرد تا زمانی که به طور موقت از قدرت برکنار شد و پس از بازگشت، دوباره تلاش‌ها را آغاز کرد. او همچنین مایکروسافت  را به صدا درآورده است، برگه جدیدی را در این طرح باز می کند و غول نرم افزاری علاقه مند است.



مطلب قبلیگوگل یک میلیارد دلار در مرکز داده بریتانیا سرمایه گذاری می کند.
مطلب بعدیعینک ذهن خوان
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه