از هوش مصنوعی (ai) و Chat GPT چه میدانید؟

اگر هدف از هوش مصنوعی ارائه تعامل شخصی به مشتریان برای تعامل منطقی با گردش کار از طریق اعضای تیم باشد، می تواند این تعامل را ممکن کند.

مروری بر هوش مصنوعی (AI) و Chat GPT

ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است اولین پشتیبانی برای مشکلات احتمالی برای نقاط تماس خاص باشد. تحت پوشش پرس و جو اولیه مشتریان - به جای گردش کار فعلی - تیم زمان بیشتری را روی کارهای پیچیده تر متمرکز می کند [3].

 

اگر هدف ارائه تعامل شخصی به مشتریان برای تعامل منطقی با گردش کار از طریق اعضای تیم باشد، هوش مصنوعی می تواند این تعامل را ممکن کند. به این ترتیب استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند روبات های چت می تواند به بهبود فروش شرکت و ارتقای رشد کمک کند. به عنوان مثال، نظرسنجی از اینترکام نشان داد که فروش ربات های چت 67 درصد افزایش یافته است و مشتریان از پاسخ به پشتیبانی مشتری و رضایت از خدمات مشتری تا 24 درصد پشتیبانی می کنند [3].

 

تغییر ربات های هوش مصنوعی و چت که تجربه مشتری را تغییر می دهند چیز جدیدی نیست. اولین ربات چت در سال 1966 تاسیس شد. درست مانند الیزا، الیزا، کلمات کلیدی در چت ضبط می شوند و مشکل باز بودن به تقلید از گفتگوی انسانی پرسیده می شود. اگرچه ربات‌های چت امروزی بسیار پیچیده‌تر هستند، دانشمندان متعاقباً کلیدهایی را برای هوش مصنوعی و CX ایجاد کردند: تعهدات دوستانه. پیشرفت یادگیری مکانیکی ربات چت را قادر می سازد به گونه ای پاسخ دهد که نشان دهد نیازهای مصرف کنندگان را درک می کند و نیازهای دستیاران خودکار را برآورده می کند [3].



کاربردهای فعلی ai و چت بات ها در صنایع مختلف

چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی می توانند اولین خط پشتیبانی برای مشکلات احتمالی در نقاط تماس تعیین شده باشند. تحت پوشش قرار دادن درخواست‌های اساسی مشتریان - و مسدود نشدن جریان‌های کاری فعلی - به تیم‌ها زمان بیشتری می‌دهد تا روی کارهای پیچیده‌تر تمرکز کنند[3].

 

اگر هدف ساده‌سازی گردش‌های کاری است تا اعضای تیم بتوانند تعاملات شخصی‌شده را به مشتریان خود ارائه دهند، هوش مصنوعی می‌تواند این امکان را فراهم کند. به این ترتیب، استقرار ابزارهای هوش مصنوعی مانند ربات‌های گفتگو می‌تواند به بهبود فروش کسب‌وکار و افزایش رشد کمک کند. به عنوان مثال، تحقیقات انجام شده از Intercom نشان داد که چت بات ها فروش را تا 67 درصد افزایش دادند، پاسخ پشتیبانی مشتری را سه برابر سرعت بخشیدند و رضایت پشتیبانی مشتری را تا 24 درصد بهبود بخشیدند[3].

 

هوش مصنوعی و چت بات ها که تجربه مشتری را تغییر می دهند چیز جدیدی نیست. اولین چت بات در سال 1966 توسط دانشمندان MIT ساخته شد. این برنامه که ELIZA نام داشت، کلمات کلیدی را در یک چت انتخاب می‌کرد و برای تقلید از مکالمات انسانی، سؤالات باز پرسید. اگرچه ربات‌های چت امروزه بسیار پیچیده‌تر هستند، دانشمندان سپس به چیزی کلیدی در مورد هوش مصنوعی و CX دست زدند: تعامل دوستانه. پیشرفت‌ها در یادگیری ماشینی باعث شده است که چت ربات‌ها بتوانند به روشی پاسخ دهند که نشان دهد نیازهای مصرف‌کننده را درک می‌کنند و کمتر شبیه دستیارهای خودکار هستند[3].



پیش‌بینی‌هایی برای آینده Ai و چت‌بات‌ها و تأثیر بالقوه آنها بر جامعه

مردم نسبت به جایگزینی یا تحلیل رفتن هوش انسانی توسط چت ربات های هوش مصنوعی ابراز نگرانی می کنند. به عنوان مثال، ربات چت می تواند مقاله ای را در مورد هر موضوعی به طور موثر (البته نه لزوماً دقیق) در عرض چند ثانیه بنویسد و به طور بالقوه نیاز به نویسنده انسانی را از بین ببرد[1].

 

آینده هوش مصنوعی (AI) موضوع حدس و گمان و بحث های زیادی است. برخی از کارشناسان بر این باورند که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که بسیاری از جنبه های جامعه و صنعت را متحول کند، در حالی که برخی دیگر در مورد تأثیر بالقوه آن محتاط تر هستند. بخش هوش مصنوعی در سراسر جهان در حال پیشرفت است. ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی، مانند ربات‌های چت هوشمندتر برای خدمات مشتری و ربات‌های خودسرویس در بانک‌ها، در جریان اصلی مورد توجه قرار گرفته‌اند. برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در لوازم خانگی، تلفن، بیمارستان ها، کشاورزی و ارتش نیز وجود دارد. در سطح جهانی، هوش مصنوعی به سرعت در فرآیندهای شرکتی برای بهبود عملیات تجاری ادغام شده است[4].

 

در سال 2016، غول های فناوری مانند فیس بوک، گوگل و مایکروسافت دستیارهای دیجیتال را به عنوان تکامل بعدی تعامل انسان و کامپیوتر در بوق و کرنا می کردند. آنها از پتانسیل چت بات ها برای سفارش سواری اوبر، خرید بلیط هواپیما و پاسخگویی به سوالات به شیوه ای واقعی می بالیدند[5].



منابع:

1.What is ChatGPT and why does it matter? Here's what you need to know | ZDNET.

 Accessed 2023-04-17

2.Artificial Intelligence.

Accessed 2023-04-17

3.How to Improve Customer Experiences with AI & Chatbots.

Accessed 2023-04-17

4.Yahoo Finance.

Accessed 2023-04-17

Why tech insiders are so excited about ChatGPT, a chatbot that answers questions and writes essays.

Accessed 2023-04-17



مطلب قبلی10 مدرس برتر دیجیتال مارکتینگ | بهترین استاد دیجیتال مارکتینگ کیست؟
مطلب بعدیآنچه باید در کلاس دیجیتال مارکتینگ آموزش داده شود ولی نمیشود
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه