تاثير تغذيه بر پوست

بسياري از افراد معتقدند ژنتيک حرف اول را در زيبايي پوست مي‌زند اما امروزه اثر متقابل ژنتيك بر تغذيه و تغذيه بر ژنتيك نيز مطرح است و تحقيقات اين موضوع را به اثبات رسانده. يعني به نظر مي‌رسد حتي اگر فردي از نظر ژنتيكي پوست مناسبي نداشته باشد، با تغذيه مي‌تواند اوضاع آن را بهبود دهد.

پوست هم مانند ساير اعضاي بدن براي سالم و شاداب بودن به موادمغذي نياز دارد. از آنجا كه سلول‌هاي پوستي عمر كوتاهي دارند و مرتب از بين مي‌روند و سلول‌هاي جديد جايگزين آنها مي‌شود، لازم است تمام موادمغذي هميشه در دسترس باشد.
تغذيه متعادل و متناسب در درجه اول براي داشتن پوست سالم و شاداب ضروري است اما مصرف برخي مواد نقش پررنگ‌تري در سلامت پوست دارد كه از آن جمله مي‌توان به اسيدهاي چرب ضروري که در روغن زيتون و روغن كانولا موجود است، آنتي‌اكسيدان‌ها، به‌خصوص ويتامين C و E و موادمعدني مثل روي و سلنيوم اشاره كرد.
بهترين منبع اين ريزمغذي‌ها، ميوه و سبزي‌هاي تازه، ‌گوشت، حبوبات و مغزهاست. غير از اين موادغذايي، روش پخت نيز در سلامت پوست تاثيرگذار است زيرا براساس روش پخت است كه به برخي ريزمغذي‌ها دسترسي پيدا مي‌كنيم.


سرخ‌كردن موادغذايي در روغن جامد و اشباع و پخت‌ طولاني غذا براي به اصطلاح جاافتادن آن و مصرف موادغذايي سرشار از اسيدهاي چرب ترانس و اشباع مثل فست‌فودها فقط باعث مي‌شود ريزمغذي‌ها از بين بروند و ارزش تغذيه‌اي غذا پايين بيايد يا راديکال‌هاي آزاد در بدن تجمع پيدا کنند که بر سلامت پوست اثر منفي دارند.
مصرف زياد ميوه و سبزي‌ها و روش پخت آرام موادغذايي كه كره‌اي‌ها از آن تبعيت مي‌کنند، شايد از جمله دلايل اصلي زيبايي و سلامت پوست آنهاست.


منبع: salamatiran.com

مطلب قبلیآنچه از پوست والدين به ارث مي‌بريم
مطلب بعدیماسک‌هاي خوب براي پوست‌هاي بد
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه