ماسک‌هاي خوب براي پوست‌هاي بد

حتما شما هم تا به‌حال از خود پرسيده‌ايد چرا پوست بيشتر کره‌اي‌ها اينقدر شفاف و بدون لک و خوب است؟ حقيقت اين است که در سرزمين صبح‌هاي آرام، داشتن پوست خوب ميراثي است كه از مادر به فرزند مي‌رسد و آنها مهم‌ترين دليل، يعني ژنتيک خوب، را دارند. دليل بعدي داشتن رژيم غذايي خاص و سبک زندگي سالم است.

از نظر كره‌اي‌ها، داشتن پوستي نرم، صاف و شفاف بدون هيچ نقصي مهم‌ترين قدم براي رسيدن به موفقيت است و براي اين منظور چه مرد و چه زن از شيوه‌هاي سنتي و قديمي بهره مي‌برند. آنها حتي در مراقبت از پوست هم به اصولي پايبند هستند. مثلا با تكنيك لايه‌لايه پوست را از صدمه‌هاي محيطي دور مي‌کنند. براساس آن مواد موردنياز لايه‌به‌لايه روي هم قرار مي‌گيرند و هدف از انجام آن، كسب بهترين نتيجه و فايده از هر ماده‌اي است كه روي پوست مي‌آيد. كره‌اي‌ها در لايه نخست از يك لوسيون مرطوب و نرم‌كننده استفاده مي‌كنند. روي اين كرم سرم روشن‌كننده پوست، بعد كرم ضدآفتاب و در نهايت كرم‌هاي آرايشي استفاده مي‌كنند. شايد پيروي از عادت کره‌اي‌ها در مراقبت از پوستشان بتواند به شما نيز در داشتن پوستي زيبا كمك كند. اکثر زنان کره‌اي ماسک‌هاي خانگي تهيه و براي روشن يا نرم شدن پوستشان در طول روز از آنها استفاده مي‌کنند.

ماسک‌ شير

كره‌اي‌ها از شير براي پاك‌كردن صورت استفاده مي‌كنند و معتقدند شير به نرم و لطيف‌شدن پوست كمك مي‌كند. براي اين منظور مقداري شير كم‌چرب يا پرچرب را در كاسه‌اي بريزيد و به كمك پنبه روي صورت بماليد. 15 تا 20 دقيقه صبر كنيد تا شير روي صورت خشك شود بعد آن را آب بكشيد و از يك كرم مرطوب‌كننده استفاده كنيد.

ماسک‌چاي سبز

چاي سبز قدرت پاك‌كنندگي عمقي پوست را دارد و باعث نرم و لطيف شدن آن مي‌شود و بهبوددهنده بيماري‌هاي پوستي است. ميزان بالاي نوعي آنتي‌اكسيدان به نام EGCG در چاي از پوست در برابر راديكال‌هاي آزاد محافظت و به نوسازي سلول‌هاي پوستي كمك مي‌كند. اين آنتي‌اكسيدان همچنين عملكردي ضدالتهابي دارد و از افتادگي پوست پيشگيري مي‌كند. انواع چاي حاوي ويتامين‌هاي A، B، C، E، P، تانين، فلاونول و فلور هستند. چاي سبز در مقايسه با ساير چاي‌ها، ويتامين C و چاي سياه ويتامين E بيشتري دارد و مي‌توان از آنها به عنوان ماسك‌هاي روزانه استفاده كرد. براي تهيه ماسک چاي، آن را دم كنيد و اجازه بدهيد در يخچال خنك شود. بعد صورتتان را با آن بشوييد و از يك حوله گرم روي صورت استفاده كنيد. سپس صورتتان را مجددا با چاي سبز خنك‌شده آب بكشيد. همچنين مي‌توانيد 2قاشق غذاخوري خاك سفيد را با چاي سبز دم‌شده و 2 قطره اسانس درخت چاي مخلوط كنيد و آن را روي صورت بماليد. بعد از 15 دقيقه آن را بشوييد. براي تهيه ماسك از چاي سياه نيز مقداري چاي سياه را با شكر قهوه‌اي در ظرفي بجوشانيد و اجازه بدهيد تا درجه 40-37 خنك شود. به اين مخلوط آرد اضافه كنيد و آن را روي صورت بزنيد و بعد از 15 دقيقه آب بكشيد.

ماسک‌برنج

برنج حاوي ويتامين E، اسيدهاي چرب اصلي و نشاسته است که به نرمي پوست کمک مي‌کند. همچنين برنج به افزايش رطوبت پوست و تحريك و نوسازي سلولي پوستي و استحكام پوست كمك مي‌كند. ماسک برنج در کره طرفدار دارد. براي تهيه ماسك برنج ابتدا آن را آبكش كنيد. آب به دست آمده سفيد و حاوي نشاسته است و از آن مي‌توان به عنوان لوسيون استفاده كرد. از آرد برنج هم مي‌توانيد ماسك نرم‌كننده درست کنيد. اين ماسك به‌خصوص براي پوست‌هاي حساس مناسب است. براي اين منظور ابتدا مقداري روغن كنجد روي بدن بماليد بعد يك قاشق غذاخوري آرد برنج را با شير مخلوط كنيد و لايه‌اي ضخيم روي پوست قرار دهيد. بعد از 15 دقيقه آن را بشوييد. اين ماسك آرام‌بخش، نرم‌كننده و روشن‌كننده پوست است.

ماسک‌آب گازدار

كره‌اي‌ها از آب گازدار براي روشن كردن پوستشان استفاده مي‌كنند. آب گازدار غني از ريزمغذي‌هايي مثل كلسيم، منيزيم و بي‌كربنات است و به پاك شدن آلودگي‌ها از روي پوست و افزايش جريان خون كمك مي‌کند. مراقب باشيد که از آب گازدار براي شستشوي روزانه پوست استفاده نکنيد زيرا به شدت محرك است.

ماسك تخم‌مرغ و عسل

براي تهيه اين ماسک سفيده تخم‌مرغ را با يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد و قبل از خواب روي صورت بماليد. اجازه بدهيد ماسك روي صورتتان خشك شود. بعد آن را با آب ولرم بشوييد. سفيده تخم‌مرغ محرك سلول‌هاي پوستي و افزايش‌دهنده جريان خون است و تاثيرات آن در تسريع بهبود زخم‌هاي پوستي و سوختگي به اثبات رسيده است.

ماسك عسل

يك قاشق غذاخوري عسل را با شيرخشك و سفيده تخم‌مرغ مخلوط كنيد و به كمك يك دستمال روي صورت قرار دهيد. بعد از 20 دقيقه مي‌توانيد آن را بشوييد. اين ماسك مخصوصا براي افرادي كه پوست خشكي دارند مناسب است و انجام آن هر 2 هفته يكبار توصيه مي‌شود.

منبع: salamatiran.com

مطلب قبلیتاثير تغذيه بر پوست
مطلب بعدیماسک گلیسرین
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه