قابلیت برگرداندن ایمیل های ارسال شده در Gmail

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مرتباً دچار مشکل ارسال ایمیل اشتباه به آدرس ایمیل دوستان خود می شوید و یا اگر از ارسال یک ایمیل بعد از فرستادن آن پشیمان شده اید به شما توصیه می کنیم که این مطلب را تا پایان بخوانید. در این مطلب قصد دارید تا روش برگرداندن ایمیل ها بعد از ارسال را آموزش دهیم.

کاربران زیادی هستند که بعد از فرستادن یک ایمیل به یک دوست، یک شرکت و یا هر سازمان دیگری پشیمان شده اند. خوشبختانه در سرویس ایمیل گوگل که به Gmail معروف است امکان برگرداندن ایمیل برای کاربران این سرویس وجود دارد.

درست است که برگرداندن زمان به عقب از عهده هیچ کس و هیچ سرویسی بر نمی آید اما گوگل با قرار دادن گزینه Undo Send برای کاربران امکان برگرداندن ایمیل هایی که به هر دلیلی کاربر می خواهد آن ها را بر گرداند، ایجاد کرده است.

گزینه Undo Send در سرویس گوگل به صورت آزمایشی برای عده ای در حدود ۶ سال پیش فعال شده بود اما هم اکنون گوگل این قابلیت را به طور رسمی در اختیار تمام کاربران سرویس Gmail قرار داده است. اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که از طریق سرویس Labs این قابلیت را فعال کرده اید بنابراین نیازی به فعال سازی مجدد این گزینه نیست. اما آن دسته از کاربرانی که تا کنون به این گزینه دسترسی نداشته اند در ادامه روش فعال سازی گزینه Undo send  را توضیح می دهیم.

گام اول برای فعال سازی گزینه Undo Send ورود به صفحه Gmail از طریق لپ تاپ یا پی سی است. توجه داشته باشید که برای فعال سازی این گزینه باید از طریق لپ تاپ یا پی سی اقدام نمایید.

گام دوم کلیک بر روی آیکون به شکل چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش است.

در گام سوم گزینه Setting را انتخاب کنید.

در گام چهارم در زیر برگه General شروع به پیمایش نمایید تا به گزینه Undo Send برسید.

گام پنجم مربوط به انتخاب گزینه Enable Undo Send است.

در گام ششم از منوی باز شده مدت زمانی که می خواهید فرصت داشته باشید تا پس از ارسال ایمیل آن را باز یابی کرده و برگردانید را انتخاب نمایید.  این مدت زمان می تواند ۵، ۱۰، ۲۰ و یا ۳۰ ثانیه بعد از ارسال ایمیل باشد.

در گام هفتم بر روی گزینه Save Change که در انتهای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

بعد از اینکه گزینه Undo Send  را فعال کردید، دفعه بعد که خواستید ایمیلی ارسال نمایید بعد از ارسال ایمیل و مشاهده پیام Your message has been sent باید دکمه مربوط به برگرداندن ایمیل در زیر این پیام را مشاهده نمایید.

اما برای آن دسته از کاربرانی که با  Google Labsآشنایی ندارند باید گفت که در واقع Labs سرویسی از گوگل است که گوگل تمام امکانات و قابلیت هایی را که می خواهد به Gmail اضافه نماید را قبل از ارائه رسمی در اختیار کاربرانی که Labs را فعال نموده اند قرار می دهد. کاربران در Labs می توانند به قابلیت ها و امکاناتی دسترسی داشته باشند که ممکن است گوگل هرگز آن ها را به صورت رسمی منتشر نکند.

برای فعال سازی Labs ابتدا بر روی آیکون چرخ دنده در گوشته سمت راست بالای صفحه Gmail کلیک کرده و سپس گزینه Setting را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب گزینه Setting بر روی برگه Labs کلیک کنید و بر روی دکمه Enable کلیک نمایید. با انتخاب این گزینه شما به امکانات جالبی در سرویس Gmail دسترسی خواهید داشت. برای اعمال تغییرت نیز بر روی گزینه Save  کلیک نمایید.

منبع: کلیک



مطلب قبلیدوربین‌های دوگانه موبایل ؛ تفاوت ها و مزایا
مطلب بعدیآموزش ساخت اپليکيشن موبايل بدون برنامه نويسي
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه