آموزش دسرهای خوشمزه با خمیر یوفکا

کاپ میوه ای با یوفکا

مواد لازم :

خمیر یوفکا مستطیلی : 12 برگ
انواع میوه برش خرده : به میزان لازم
کره ذوب شده : 100 گرم
شکلات : برای تزیین
خامه : برای تزیین


روش تهیه :

1 خمیر یوفکای 9595 را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا کاملا از حالت انجماد خارج شود ( به طوریکه ورقه های یوفکا کاملا از هم باز شوند ).
2 یک برگ از خمیر راپهن کرده و روی آن را توسط قلم مو به کره ذوب شده آغشته می کنیم . لایه دوم را روی لایه اول گذاشته و مطابق دستور خمیر را مرطوب میکنیم . این کار را برای دو لایه بعد هم تکرار می کنیم . ( باید 4 لایه خمیر داشته باشیم ) . سپس خمیرها را به 4 قسمت تقسیم میکنیم .
3 داخل قالب های مافین را با کره ذوب شده چرب می کنیم و در هر قالب 4 مستطیل کوچک قرار می دهیم .
4 قالب را داخل فر از قبل گرم شده با درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا خمیرها ی یوفکا طلایی شوند . دقت داشته باشید که خمیر ها به خاطر نازکیشان نسوزند .
5 بعد از سرد شدن خمیرها ، به آهستگی آنها را از قالب خارج کرده و با میوه های دلخواه ، خامه و شکلات تزیین کنید.


طرز تهیه بورک شکلاتی

یک دسر کاملا ساده و خوشمزه با خمیر با یوفکا

مواد لازم :

خمیر یوفکا مستطیلی : یک بسته
شکلات تخته ای : 200 گرم
پسته : 100 گرم
عسل : 3 تا 4 قاشق غذاخوری
کره ذوب شده : به میزان کافی
پودر قند : برای تزیین


روش تهیه :

1 شکلات را در ظرف مناسبی ریخته و آن را با حرارت غیرمستقیم ( توسط بخار آب ) ذوب می کنیم ، سپس عسل و پسته را به آن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط می کنیم .
2 خمیر را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا لایه های خمیر کاملا از هم باز شوند . یک لایه از خمیر را برداشته و روی آن را توسط قلم مو به کره ذوب شده آغشته می کنیم تا سطح خمیر کاملا مرطوب شود . سپس لایه دوم را روی لایه اول قرار داده و همانند قبل مرطوب می کنیم .
3 مقداری از مخلوط شکلاتی داخل خمیر میریزیم .
4 دو طرف خمیر را به داخل تا می کنیم .
5 خمیر های آماده را به صورت رول می پیچیم .
6 رول های آماده را در سینی فر قرار داه و روی آن را کره ذوب شده می مالیم . سینی را درون فری که از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم شده به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار داده ، تا سطح خمیر طلایی شود .
7 پس از آماده شدن سطح رول ها را با پودر قند تزیین می کنیم .


نکته :

در این دستور می توانید پس از رول کردن خمیرها ، آنها را در روغن سرخ کنید .
دوستان گلم توجه داشته باشید که از این بورک شکلاتی میتوانید به عنوان یک شیرینی خوشمزه هم استفاده کنید


باقلوای خوش طعم و آسان با خمیر یوفکا

اگر تمایل داشته باشید می توانید از کمی زعفران برای خوش رنگ شدن شهد استفاده کنید...

مواد لازم :

خمیر یوفکا 9595 : یک بسته
مغز گردو خرد شده : 150 گرم
روغن مایع : به میزان لازم
دارچین : به میزان لازم
گلاب : یک پیمانه
شکر : 600 گرم
آب : دو پیمانه
هل : دو تا سه عدد


روش تهیه :

خمیر یوفکای 9595 را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا از حالت انجماد خارج شود . (برای استفاده از خمیر یوفکای منجمد شده بهترین راه این است که حداقل 12 ساعت قبل از استفاده ، خمیر را از فریزر خارج کرده و درون یخچال نگهداری کنیم تا خمیر به آرامی از حالت انجماد خارج شود ، این کار باعث می شود تا سطح خمیرهای داخل بسته کمتر خیس شده و خمیر راحت تر بصورت لایه لایه شود و یا اینکه یک تا دو ساعت قبل از مصرف بسته را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار داده و در روی بسته با تیغ یک شکاف 3 تا 4 سانتی ایجاد کنید تا هوا به مقدار بسیار جزیی وارد بسته شود . در نظر داشته باشید که درب بسته را باز نکنید) .
قالب را با روغن چرب می کنیم . قالب را با یک لایه از خمیر یوفکا می پوشانیم . سطح خمیر را کمی با روغن چرب کرده ، مقداری آب پاشیده وکمی گلاب میریزیم تا خمیر یوفکا مرطوب شود .
سپس خمیر دوم را روی خمیر اول گذاشته و سطح آن را همانند لایه اول مرطوب میکنیم . این کار را برای لایه سوم نیز تکرار میکنیم .
مقداری از گردوی آسیاب شده و دارچین را روی سطح خمیر سوم می پاشیم . سپس سه لایه دیگر از خمیر یوفکا را مطابق دستور داده شده مرطوب کرده و روی مواد قرار می دهیم .
شیرینی را به صورت لوزی های کوچک برش زده و داخل فری که ازقبل گرم کرده ایم ( دمای فر 180 درجه سانتی گراد ) به مدت 25 دقیقه قرار می دهیم.


طرز تهیه شربت بر روی باقلوا :

شکر را به همراه گلاب ، هل و آب ( اگر تمایل داشته باشید می توانید از کمی زعفران برای خوش رنگ شدن شهد استفاده کنید ) روی گاز میگذاریم تا کمی غلیظ شود .
پس از خارج کردن شیرینی از داخل فر روی آن شربت سرد شده را میریزیم و روی آن را با پودر پسته تزیین می کنیم .


گردآوری : تحریریه

مطلب قبلیطرز تهیه چند نوع غذای سبک با خمیر یوفکا
مطلب بعدیدر خانه نان گوشتی بپزید
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه