طرز تهیه چند نوع غذای سبک  با خمیر یوفکا

رولت خوشمزه و مهمان پسند با خمیر یوفکا

مواد لازم:

شیر نصف استکان
روغن مایع نصف استکان
سفیده تخم مرغ ۱ عدد
زرده تخم مرغ ۱ عدد ( برای روی رولت )
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
قارچ ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگ سبز و قرمز از هر کدام ۱ عدد
پنیر پیتزا یک بسته ( تقریبا ۲۰۰ گرم مورد نیاز هست )
پیاز سرخ شده ۳ قاشق سوپخوری
زردچوبه به مقدار کافی
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری پر
نمک به مقدار کافی
فلفل سیاه به مقدار کافی
کنجد یا تخم خرفه ( برای تزیین )


طرز تهیه :

*برای تهیه این رولت خوشمزه ابتدا پیاز سرخ شده رو با گوشت چرخ کرده تفت می دیم .
* بعد رب گوجه فرنگی رو به موادمون اضافه کرده و مخلوط می کنیم .
نکته : لزومی نداره آبجوش اضافه کنید چون تا آنجاییکه ممکنه بایستی مایع گوشت ما کمترین روغن و کمترین آب رو داشته باشه .
* بعد فلفل دلمه ها رو خرد کرده و با کمی روغن تفت می دیم تا فلفل دلمه ای ها نرم بشن .
* قارچها رو هم خرد کرده و با کمی روغن و آبلیمو تفت می دیم .
* شیر و روغن مایع و سفیده تخم مرغ رو داخل ظرفی ریخته و با چنگال کمی هم بزنید .
* قبل از اینکه بقیه کارها رو شروع کنید درجه فر ( گاز ) رو روی ۱۸۰ تنظیم کنید تا گرم بشه و برای مکروفر از دستور کانوکشن و درجه ۲۲۰ رو انتخاب کنید .
* خمیر یوفکای غذایی دایره ای شکل رو باز کنید و دو تا از خمیرها روی میز کارتون قرار بدین ( می تونید از یک خمیر هم استفاده کنید ولی چون مقدار مواد زیاد هست من پیشنهاد می کنم از دو خمیر استفاده کنید ) .
به این صورت که: خمیر یوفکای 9595 را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا از حالت انجماد خارج شود . (برای استفاده از خمیر یوفکای منجمد شده بهترین راه این است که حداقل 12 ساعت قبل از استفاده ، خمیر را از فریزر خارج کرده و درون یخچال نگهداری کنیم تا خمیر به آرامی از حالت انجماد خارج شود ، این کار باعث می شود تا سطح خمیرهای داخل بسته کمتر خیس شده و خمیر راحت تر بصورت لایه لایه شود و یا اینکه یک تا دو ساعت قبل از مصرف بسته را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار داده و در روی بسته با تیغ یک شکاف 3 تا 4 سانتی ایجاد کنید تا هوا به مقدار بسیار جزیی وارد بسته شود . در نظر داشته باشید که درب بسته را باز نکنید) .
* بعد از مایع شیر و روغن و سفیده تخم مرغ با قلمو روی خمیرها می مالیم .
* بعد از مایه گوشتی که آماده کرده بودیم روی خمیر پخش می کنیم .
* و به همین ترتیب قارچها رو روی خمیر می ریزیم . و بعد فلفل دلمه ایها و در نهایت پنیر پیتزا بعد رولت رو رول می کنیم .
* اگه یادتون باشه سفیده تخم مرغ رو بهمراه شیر و روغن هم زده و روی خمیر استفاده کردید . زرده تخم مرغی که مونده بود رو هم با فرچه روی رولت می مالیم .
* بعد با یه چاقوی تیز ( چاقو لیزری ها برای اینکار خیلی خوب جواب می دن ) رولت ها رو با فاصله ۲ الی ۳ سانتیمتری برش می دیم .
* سینی فر رو کمی چرب کرده و بعد رولت ها رو داخل سینی می چینیم . و در نهایت تخم خرفه یا کنجد روی رولت پاشیده و داخل فر قرار می دیم .
* اگه از فر گاز استفاده می کنید : ۱۸۰ درجه سانتیگراد ۳۰ - ۴۰ ( بهتره بگم تا زمانیکه روی رولت ها طلایی بشه ، ممکنه این زمان برای فر شما کمی کوتاه تر یا طولانی تر بشه )
* اگه از فر مکروفر استفاده می کنید : سینی رو روی سه پایه کوتاه قرار بدید و بعد ۲۲۰ درجه سانتیگراد ۲۰ - ۳۰ ( تا زمانیکه روی رولت ها طلایی بشه ، ممکنه این زمان برای فر شما کمی کوتاه تر یا طولانی تر بشه )
* در نهایت نان ها تقریبا حالت برشته و ترد خواهند داشت .
* فلفل دلمه ای قرمز مثل نگینی داخل رولت برق می زنه پس سعی کنید این یه مورد رو حذف نکنید چون رولت رو خیلی قشنگ نشون می ده .


طرز تهیه یوفکا قایقی

بسیار خوشمزه

مواد لازم :

خمیر یوفکا مستطیلی 9595 : 6 عدد
بادنجان : یک عدد
گوجه فرنگی : یک عدد
فلفل دلمه : یک عدد
پنیر پیتزا : 150 گرم
كره ذوب شده : به میزان لازم
روغن : به میزان لازم


روش تهیه

1-بادنجان را پوست گرفته سپس ریز میکنیم و در روغن سرخ می کنیم .
2 خمیر یوفکا 9595 را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا از حالت انجماد خارج شود . (برای استفاده از خمیر یوفکای منجمد شده بهترین راه این است که یک تا دو ساعت قبل از مصرف بسته را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار داده و در روی بسته با تیغ یک شکاف 3 تا 4 سانتی ایجاد کنید تا هوا به مقدار بسیار جزیی وارد بسته شود . در نظر داشته باشید که درب بسته را باز نکنید) .
3 یک ورقه از خمیر یوفکا را برداشته و سطح آن را کاملا به کره ذوب شده آغشته کرده تا خمير كاملا منعطف شود ، سپس لایه دوم را روی لایه اول گذاشته و سطح آن را مانند قبل مرطوب میکنیم ، این کار را برای لایه سوم نیز تکرار میکنیم (در نهایت باید 3 لایه خمیر یوفکا چرب شده بر روی هم داشته باشیم ) .
4 خمیر را رول کرده و سطح رویی آن را با چاقو برش میدهیم به طوری که لبه های رول باقی بماند ، سپس داخل رول را با بادنجان و پنیر پیتزا پر میکنیم .
5 رول دوم را با سه لایه باقی مانده مطابق قبل آماده کرده و داخل آن را با گوجه قطعه قطعه شده ، فلفل دلمه ریز شده و پنیر پیتزا پر ميكنيم .
6 رول ها را در فر از قبل گرم شده با دماي 180 درجه سانتي گراد قرار داده تا سطح خمير طلايي شود .


طرز تهیه بورک سیب زمینی با خمیر یوفکا

زمان پخت : 25 - 30 دقیقه

مواد لازم :

خمير يوفكا9595 : به تعداد لازم
سیب زمینی : 2 عدد بزرگ
کره : 100 گرم
شیر : نصف لیوان
نمک : به میزان لازم
فلفل: به میزان لازم
کنجد : یک قاشق سوپ خوری


روش تهیه :

1 سیب زمینی ها را می پزیم . ( برای پختن سیب زمینی میتوان آنها را با پوست داخل آب جوشاند یا اگر وقت ندارید می توانید سیب زمینی را پوست کرده و قطعه قطعه کنید و در آب بجوشانید . ولی اگر زمان کافی در اختیار دارید برای داشتن یک سیب زمینی مغز پخت آن را به مدت 45 دقیقه در دمای 200 درجه سانتی گراد درون فر بگذارید . بدین صورت که دور سیب زمینی را با فویل بپوشانید و روی فویل را چند سوراخ کنید ).

2 سیب زمینی ها را رنده کرده و نیمی از کره ذوب شده را با آن مخلوط می کنیم . سپس شیر را کم کم به آن اضافه می کنیم تا به غلظت دلخواه برسد( پوره نباید زیاد شل باشد ) . در آخر نمک و فلفل را اضافه می کنیم .


3 خمیر یوفکای 9595 را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا از حالت انجماد خارج شود . (برای استفاده از خمیر یوفکای منجمد شده بهترین راه این است که حداقل 12 ساعت قبل از استفاده ، خمیر را از فریزر خارج کرده و درون یخچال نگهداری کنیم تا خمیر به آرامی از حالت انجماد خارج شود ، این کار باعث می شود تا سطح خمیرهای داخل بسته کمتر خیس شده و خمیر راحت تر بصورت لایه لایه شود و یا اینکه یک تا دو ساعت قبل از مصرف بسته را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار داده و در روی بسته با تیغ یک شکاف 3 تا 4 سانتی ایجاد کنید تا هوا به مقدار بسیار جزیی وارد بسته شود . در نظر داشته باشید که درب بسته را باز نکنید) .
4 یک ورق از یوفکا را پهن کرده و سطح آن را با قلم مو به کره ذوب شده آغشته می کنیم تا سطح خمیر مرطوب شود .سپس خمیر را به شش قسمت تقسیم می کنیم ( یک برش افقی و دو برش عمودی )


5 کمی از مواد را داخل خمیر قرار می دهیم .
6 دو طرف خمیر را توسط چنگال می بندیم .
7 بورک های آماده را درون سینی فر چیده و روی خمیر ها را به کره ذوب شده آغشته کرده و مقداری کنجد می پاشیم .
8 خمیرها را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانی گراد قرار می دهیم تا سطح خمیر ها طلایی شوند .


گردآوری :تحریریه

مطلب قبلیتهیه ۱۴ غذای آسان در کمتر از ۳۰ دقیقه
مطلب بعدیآموزش دسرهای خوشمزه با خمیر یوفکا
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه