کیک رافائلو (کیک نارگیل و بادام مجلسی)

مواد لازم:

تخم‌ مرغ ۶ عدد
شکر ۲۰۰ گرم
آرد ۱۸۰ گرم
نمک ½ قاشق چایخوری
وانیل ¼  قاشق چایخوری
عصاره بادام ¼ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
پودر نارگیل ۵۰ گرم


مواد لازم فیلینگ:

شکلات سفید ۳۰۰ گرم
خامه صبحانه ۱۵۰ گرم
خامه قنادی ۴۰۰ گرم
پودر نارگیل و بادام به مقدار کافی


طرز تهیه:

ابتدا مایه فیلینگ را آماده می کنیم، برای این منظور شکلات سفید را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس خامه صبحانه را به آن می افزاییم. حالا مخلوط می کنیم تا مایه فیلینگ یکدست شود، سپس به مدت ۲ ساعت درون فریزر گذاشته تا خنک شود. در ادامه به سراغ درست کردن کیک می رویم،

ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم. اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس سفیده های تخم مرغ را از زرده های آن جدا کرده و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه نصف مقدار شکر را به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم. حالا با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ حجیم شود، سپس تا آماده شدن مایه کیک آنرا درون یخچال قرار می دهیم تا آب نشود. در ادامه مابقی مقدار شکر را به کاسه حاوی زرده تخم مرغ می افزاییم.

در ادامه وانیل و عصاره بادام را به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک درون الک می ریزیم. حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و به همراه سفیده تخم مرغ به تناوب به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه پودر نارگیل را به کاسه می افزاییم. حالا مایه کیک را در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس درون دو قالب کمربندی هم سایز را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه مایه کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و درون قالب ها می ریزیم.

در این مرحله قالب ها را طبقه وسط فر قرار داده، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک ها فرو برده و خارج می کنیم. در صورتی که مایه کیک به سیخ چوبی و خلال دندان نچسبیده بود کیک ها کاملا پخته اند، سپس قالب ها را از فر خارج می کنیم. پس از اتمام استراحت مایه فیلینگ آنرا از فریزر خارج کرده و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا فرم بگیرد.

حالا خامه قنادی را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا فرم بگیرد، سپس مقداری از آنرا جدا کرده و برای کاور کیک کنار می گذاریم و مابقی آنرا با مایه فیلینگ فرم گرفته مخلوط می کنیم. در ادامه کیک ها را از قالب جدا کرده و به صورت ورقه ای نصف می کنیم، سپس یک لایه از کیک را روی سطح کار گذاشته و روی آن را با مایه فیلینگ کاور می کنیم و مجددا روی مایه فیلینگ را با یک ورقه کیک می پوشانیم.

حالا مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس اطراف کیک را با خامه قنادی باقی مانده کاور می کنیم و مقداری پودر نارگیل و بادام روی کیک می پاشیم و به دلخواه تزیین می کنیم.

نوش جان



مطلب قبلیدسر دلی مانجو
مطلب بعدیکیک مسقطی
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه