کیک هویج و گردو کرمدار

مواد لازم:

تخم مرغ 3 عدد
شکر 1 لیوان
روغن مایع سه چهارم لیوان
شیر سه چهارم لیوان
دارچین 1 قاشق مرباخوری
وانیل شکری 1 پاکت 5 گرمی یا کمی وانیل ایرانی
بکینگ پودر 1 پاکت 10 گرمی یا دو و نیم قاشق چایخوری
آرد دو لیوان و یک چهارم لیوان
هویج متوسط رنده ریز شده 2 عدد
شیر برای خیس کردن کیک 1 عدد


مواد لازم کرم:

شیر 1 لیتر
آرد 3 قاشق غذاخوری پر
زرده تخم مرغ 1 عدد
شکر 5 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق مرباخوری
وانیل شکری 1 پاکت 5 گرمی و یا کمی وانیل ایرانی


طرز تهیه:

ابتدا در یک ظرف مناسب وانیل + تخم مرغ + شکر را هم می زنیم. سپس به ترتیب روغن مایع + شیر + دارچین + گردو + هویج را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند. در انتها آرد و بیکینگ پودر را اضافه و هم می زنیم. حالا مایه کیک آماده شده را داخل ظرف پیرکس بزرگ چرب شده یا هر قالب دیگری که در اختیار داشتید می ریزیم و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد می گذاریم تا بپزد. پس از اینکه کیک پخت آن را از فر بیرون می آوریم و کنار می گذاریم تا کمی خنک شود. سپس یک لیوان شیر سرد را روی کیک می ریزیم.

در ادامه باید کرم مخصوص کیک هویج را آماده کنیم. برای این کار تمام مواد لازم گفته شده به جز کره را داخل قابلمه می ریزیم و با همزن دستی خوب هم می زنیم. اکنون روی حرارت می گذاریم و تا وقتی که به قوام محلبی مثل فرنی نرسد به صورت مداوم هم می زنیم. سپس از روی حرارت برمی داریم و کره را اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا پوسته نبندد و کمی ولم شود.

حالا کرم آماده شده را روی کیک می ریزیم و تا جایی که امکان دارد صاف می کنیم. سپس کیک را داخل یخچال می گذاریم تا سرد شود. در صورت تمایل می توانید روی کیک به دلخواه دارچین بپاشید و بعد سرو کنید. امیدواریم از خوردن این کیک هویج کرمدار خوشمزه و ترکیه ای لذت ببرید.

نوش جان



مطلب قبلیحلوای عربی
مطلب بعدیکیک آلمانی کرمدار
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه