سوپ جو قرمز مجلسی

مواد لازم:

جو پوست کنده ۱ پیمانه سرخالی
هویج ۱ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد
سینه مرغ بدون استخوان ۳۰۰ گرم
سیر ۲ حبه
گوجه فرنگی ۳ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
آب مرغ ۱ لیتر
جعفری خرد شده ۴ قاشق غذاخوری
لیمو ترش ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی


طرز تهیه:

ابتدا یک پیمانه جو را به خوبی می شوییم، سپس از حداقل ۴ ساعت قبل داخل یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم خیس بخورد و حجیم شود. پس از گذشت این زمان جو را آبکشی می کنیم. سپس جو را به همراه ۴ لیوان آب داخل یک قابلمه بزرگ می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا جو به طور کامل بپزد و لعاب بیندازد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم. در این مرحله هویج را به همراه آب مرغ به قابلمه اضافه می کنیم. پس از گذشت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

پس از اینکه پیاز سبک شد، گوشت مرغ را به صورت نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه گوشت مرغ را به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس سیر را رنده می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه می افزاییم. حالا مواد را به خوبی تفت می دهیم تا عطر سیر و ادویه ها خارج شود، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ آن باز شود و طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی به طور کامل گرفته شود.

در این مرحله گوجه فرنگی ها را درون تابه رنده می کنیم و به همراه دیگر مواد تفت می دهیم تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه هویج و جو به طور کامل پختند، مخلوط مواد درون تابه را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد کاملا یکدست شوند.

اینک درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد. پس از اینکه سوپ تقریبا آماده شد، آب لیمو ترش را می گیریم، سپس صاف می کنیم و به همراه جعفری خرد شده به قابلمه اضافه می کنیم. در این مرحله طعم سوپ را چشیده و به مقداری مناسب نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. حالا ۱۰ دقیقه دیگر زمان می دهیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در پایان سوپ را در ظرف دلخواه می ریزیم و با جعفری تزیین می کنیم.

نوش جان



مطلب قبلیپاستا مرغ و قارچ
مطلب بعدی
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه