طراحی سایت ؛ آنچه باید بدانید

با آموزش طراحی وب سایت میتوانید به ساده‌ترین روش طراحی یک سایت حرفه‌ای را بدون هزینه‌های جانبی و با کمترین دانش کد نویسی انجام دهید.

 

طراحی سایت با کدنویسی

طراحی وب سایت به صورت حرفه ای نیاز به تخصص و تجربه فراوان دارد. یک طراح وب سایت حرفه ای لازم است در مورد طراحی گرافیک، کد نویسی HTML و CSS، زبان برنامه نویسی سمت سرور نظیر PHP و یا ASP  ، ایمن سازی وب سایت، تنظیمات سرور و هاستینگ، سئو و بهینه سازی وب سایت اطلاعات کافی داشته باشد. البته می توانید در یکی از این شاخه ها متخصص باشید و به سایر موارد نپردازید. اما برای آنکه بتوانید به تنهایی یک وب سایت حرفه ای را مدیریت نمایید دانستن کلیه موارد بالا الزامی می باشد.

باید توجه داشت که تبحر داشتن در هرکدام از موارد بالا مستلزم زمان و بعضا هزینه زیادی است که شاید برای بسیاری از علاقه مندان طراحی سایت مشکل باشد. 

شما میتوانید نمونه سایتهای طراحی شده با این سبک طراحی سایت را در سایت راسپید، کرج مدیا و دیجیتال مارکتینگ ملاحظه کنید.



طراحی سایت با نرم افزارهای اپن سورس مانند JOOMLA و WORDPRESS

نرم افزار اوپن سورس ، نرم افزاری است که همه مردم می توانند کد های آن را ببینند ، ویرایش کنند و در نهایت بهبود ببخشند.در اوپن سورس ها قضیه متفاوت است و هدف از آزاد بودن دسترسی در نهایت بهبود کد ها می باشد.

این گونه برنامه ها هم به برنامه نویس ها و هم به کاربران عادی کمک می کند.پلتفرم هایی مانند JOOMLA و WORDPRESS از این دسته نرم افزارها هستند.

یکی از ساده ترین و سریع ترین و ارزان ترین راه ها برای ساخت یک وب سایت خوب و حرفه ای همراه با یک سیستم مدیریت محتوای قوی و نیرومند، استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس  و جولا می باشد. وردپرس و جوملا برای مبتدیان و افرادی که تجربه ی مدیریت سایت را ندارند بسیار مناسب و کارآمد است زیرا این سیستم مدیریت محتوای پیشرفته یک رابط کاربری بسیار ساده و کاربردی دارد و این مهم ترین ویژگی وردپرس و جوملا است که هر وبمستری، با هر سطحی از دانش طراحی، می تواند به راحتی از آن استفاده کرده و قابلیتهای آن را به کار بندد. می توان این را یکی از مزایای استفاده از آنها دانست.



مزایا و معایب طراحی سایت با جوملا و وردپرس

یکی از ویژگی های وردپرس انعطاف پذیری و محدود نبودن آن است، به این معنی که کاربر در استفاده از پلاگین ها و قالب های بسیار زیاد و مختلف و امکانات دیگر محدودیتی ندارد؛ در ضمن این خدمات جانبی، نسبت به سیستم های مدیریت محتوای دیگر بسیار ارزانتر بوده و یا رایگان می باشد. زیرا سیستم مدیریت محتوای وردپرس بر خلاف بقیۀ سیستمهای مدیریت محتوا به برنامه نویسی خاصی نیاز ندارد.

یکی دیگر از مزیت های وردپرس این است که خروجی سایت مورد نظر، به طور پیشفرض تا حد زیادی بهینه شده است و از سئوی بالایی برخوردار است یعنی یک وب سایت وردپرسی، در مقایسه با سایت هم موضوعش با محتوای یکسان، در موتورهای جستجو از رتبه ی نسبتا بالاتر و خوبی بهره مند خواهد بود. یکی از هدفهای ساخت وردپرس رعایت استاندارد های جهانی بوده است که به همین منظور برای موتورهای جستجو همچون گوگل مطلوب است.
مزیت دیگر وردپرس این است که تمامی بروزرسانی هایی که توسط تیم توسعه دهنده سیستم وردپرس منتشر می شود، رایگان است و به راحتی قابل دسترس میباشد.

البته باید در کنار این مزایا به معایب آنها نیز اشاره نمود:

یکی از این معایب این است که ممکن است چندین سایت دیگر با همان قالبی که فرد از آن استفاده کرده است وجود داشته باشد و این مساله می تواند در سئوی سایت نیز تاثیرگذار باشد. عیب دیگر قالب های آماده ی قدیمی وردپرس عدم سازگاری آن ها با تلفن های همراه و تبلت ها است که از این مشکل نیز نمیتوان چشم پوشی کرد زیرا اکثر کاربران و بینندگان سایت دارای گوشی هوشمند یا تبلت می باشند. البته قالبهای جدید وردپرس اکثرا واکنشگرا هستند.

یکی دیگر از معایب و ضعف های طراحی سایت با آنها مشکلات امنیتی این نرم افزارها است که آن ها را دائما در معرض خطر قرار می‌دهد. با توجه به این موضوع و رشد حرفه‌ای نرم افزارها در جهان در مقابل رشد و توسعه وب، می‌توان گفت که این یک واقعیت است که شما دائما در معرض این آسیب قرار دارید و این سیستم نیاز دارد که مدیر آن، دائما از نظر امنیتی و اطلاعات امنیتی در سطح مطلوب باشد.

از دیگر معایب طراحی سایت با این نرم افزارها اینست که  اصلاح گرافیک در وردپرس، نیاز به دانش CSS و HTML دارد که تازه‌کاران را نا امید می‌کند.

 و نهایتا گاهی اوقات طراحی سایت با وردپرس و جوملا می‌تواند بیش از حد سنگین و کند عمل کند.



گردآوری: تحریریه



مطلب قبلیآموزش ساخت اپليکيشن موبايل بدون برنامه نويسي
مطلب بعدیآموزش دیجیتال مارکتینگ
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه