هندوانه مکعب شکل، اسرار میوه های مجلل ژاپنی

ژاپن کشوری است که مردم معمولاً آن را با نوآوری همراه می‌کنند، نه تنها در فناوری با لوازم خانگی پیشرفته، بازی‌ها و وسایل سرگرم‌کننده، بلکه در کشاورزی و تولید مواد غذایی، با توسعه گیاهان تلاقی و تکنیک‌های رشد که منجر به کیفیت بالا می‌شود. محصولات و انواع جدید سبزیجات و میوه ها مانند توت فرنگی سفید، کلم بروکلی (ترکیبی بین کلم بروکلی و کلم پیچ) یا هویج بنفش.

هندوانه های عجیب

در میان این نوآوری‌ها در هر گوشه از این کشور، هندوانه‌های شکل‌دار یکی از جاذبه‌های معروف به‌خصوص در فصل تابستان است، زمانی که ترکیب آبدار میوه آن را به یکی از بهترین میوه‌ها برای جلوگیری از کم‌آبی و طراوت تبدیل می‌کند. هندوانه های شکل دار در سال 1980 در استان کاناگاوا تولید شدند تا در یخچال های فشرده ژاپنی در آن زمان بهتر جا شوند. اولین مورد ایجاد شده مکعبی بود، یک شکل خوب نه تنها برای ذخیره سازی آسان بلکه برای جلوگیری از غلتش آن، و افزایش تقاضای آنها باعث تولید بسیاری از اشکال دیگر مانند قلب، مربع، هرم یا حتی صورت انسان شد. هندوانه!



قالب های اکریلیک برای اشکال مختلف هندوانه

هندوانه های شکل دار از نظر ژنتیکی برای رشد به شکل خاصی اصلاح نشده اند. قالب آن را می توان با قالب های اکریلیک شکل تغییر داد، جایی که هندوانه ها زمانی که هنوز کوچک هستند در تاک قرار می گیرند. هنگامی که خربزه ها رشد می کنند، به طور طبیعی شکل قالب را به خود می گیرند. این روش ساده به نظر می رسد، اما بسیاری از این میوه ها سال ها تحقیق طول کشید تا شکل خود را به درستی به دست آورند. آنها همچنین نیاز به مراقبت بیشتری برای تولید دارند. هندوانه ها به منظور تامین آب و مواد مغذی مورد نیاز میوه، کنترل آفات و حذف کپک ها در زمان مناسب به صورت روزانه تحت نظارت قرار می گیرند. یک اشتباه در طول فرآیند می تواند ماه ها کار کشاورز را از بین ببرد.



جاذبه های گردشگری

در میان محصولات نوآورانه ژاپنی، هندوانه های شکل یکی از جاذبه های تابستانی است که ممکن است در سفر بعدی خود به ژاپن پیدا کنید. می توانید این هدایای ممتاز را در میوه فروشی های تخصصی و در فروشگاه های بزرگ در تابستان پیدا کنید. البته مطمئن شوید که فقط برای تحسین میوه‌ها یا حتی برای هدیه دادن یکی از این هندوانه‌های جدید خنده‌دار یا برای لذت بردن با خانواده، دوستان و افرادی که دوستشان دارید به آنجا سفر کنید.



مطلب قبلیسایه های کوه و ماه؛ تصویر نجومی روز ناسا
مطلب بعدیعکس روز نجوم ناسا
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه