استیک گوشت با سس قارچ رژیمی

طعم قارچ و گوشت همیشه در کنار هم به شدت لذیذ و خوشمزه‌ست. یعنی شما یک سس قارچ درست کنید و بریزید روی استیکت تا مزه بهشت بگیرد. همانطور کخ می‌دانید که خوردن گوشت به اندازه و متعادل برای بدن خیلی مفید است. گوشت منبعی غنی از پروتئین است. حالا علاوه بر پروتئین این غذا قارچ هم دارد که حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است. به خاطر همین هست که استیک گوشت با سس قارچ دو نشان باهم می‌زنه. یعنی هم مواد مغذی به بدنتون می‌رسونه و هم برای مدت زیادی سیر نگهتون می‌داره. برای اینکه از فیبر بیشتری بهره‌مند شوید می‌توانید این غذا را در کنار برنج قهوه‌ای یا کاهو نوش جان کنید.

مواد لازم:

 روغن فلفل سیاه و نمک: به مقدار لازم

گوشت استیک برش داده شده: 450 گرم

 پیاز خرد شده: یک دوم فنجان

 سیر خرد شده: یک حبه

قارچ که نازک برش داده شده باشد: دو فنجان 

آب گوشت کم نمک: یک فنجان

سرکه سفید: یک سوم فنجان

سرکه بالزامیک: یک قاشق غذا خوری

پیازچه خرد شده: یک دوم فنجان



طرز تهیه:

برای درست کردن استیک ابتدا منقل یا کباب کن رو گرم کنید. برای اینکه گوشت استیک را آماده کنید به دو طرف آن به صورت مساوی نمک و فلفل بزنید. استیک رو روی سینی مخصوص کباب کردن که از قبل با اسپری پخت یا مقداری روغن چربش کرده اید قرار بدهید. گوشت را از هر سمت به مدت ۵ دقیقه یا به مقدار دلخواه‌تان بپزید. گوشت را از روی سینی بردارید و با فویل بپوشونید.

حالا برای درست کردن سس قارچ یک ماهی تابه نچسب را روی حرارت متوسط رو به بالا حرارت بدید. ماهیتابه را با اسپری پخت یا مقداری روغن چرب کنید. یک دوم فنجان سیر یا پیاز اضافه کنید و بگذارید ۲ دقیقه بپزد. قارچ‌ها را اضافه کنید و بگذارید ۴ دقیقه دیگر بپزد. آب گوشت، سرکه و بالزامیک را اضافه کنید. ترکیب را که حالا آب دارد به جوش بیاورید. حرارت را تا متوسط پایین بیاورید و تا زمانی که به یک و یک چهارم فنجان برسد، اجازه بدید بجوشه (حدود ۶ دقیقه طول می‌کشه.) پیازچه‌ها را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر هم بپزید. استیک را با دقت برش داده و ورق ورقه و سپس با سس قارچ سرو نمایید.

نکته: این مقدار مواد برای ۴ نفر کافی می باشد.

نوش جان



مطلب قبلیناگت سبزیجات
مطلب بعدیباقالاقاتوق رژیمی
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه