"ولایت سینا" مسئولیت شلیک راکت به فلسطین اشغالی را بر عهده گرفت

شاخه گروه تروریستی داعش در مصر، روز جمعه مسئولیت شلیک راکت از شبه‌جزیره سینا به جنوب فلسطین اشغالی را به عهده گرفت.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، عصر دیروز- جمعه- از شلیک چند راکت به جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.
در همین حال، گروه موسوم به «ولایت سینا » که شمال شبه‌جزیره سینا را به پایگاه خود تبدیل کرده، در بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد «3 راکت به مواضع یهودیان در فلسطین اشغالی شلیک کرده است.»
این گروه که «انصار بیت المقدس» نام داشت، پس از اعلام سرسپردگی به گروه داعش، نام خود را تغییر داد.
این گروه در بیانیه خود، اسرائیل را به حمایت از ارتش مصر در حملات روز چهارشنبه خود در شمال سینا، متهم کرده است.
براین اساس، این گروه تروریستی، روز چهارشنبه چند حمله هماهنگ علیه مواضع ارتش در شمال سینا صورت داد که در پی آن، درگیری‌های شدیدی بین تکفیری‌ها و نظامیان ارتش مصر روی داد و جنگنده‌های F 16 ارتش مواضع این گروه تندرو را آتش‌باران کردند.
ارتش مصر از کشته شدن 17 نظامی و 100 تن ازعناصر تکفیری در این درگیری‌ها خبر داد. این در حالی‌ است که مقامات مصری پیشتر اعلام کرده بودند 70 نظامی و غیرنظامی در این حملات کشته شدند.
از سوی دیگر، اتفاقات شبه‌جزیره سینا رژیم صهیونیستی را مضطرب کرده است به‌گونه‌ای که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر آن گفته است که داعش به دروازه‌های «اسرائیل» رسیده است.
این در حالی که بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی، داعش را ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح‌ها و تامین منافع‌شان در منطقه می‌دانند.


مطلب قبلیعملیات سایبری بسیار مهم انصارالله
مطلب بعدیتوافق انصارالله و جنبش جنوب برای اداره استان‌های جنوبی
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه