کورکر: اوباما درباره بسیاری از بازرسی‌ها و اقدامات شفاف‌ساز در برنامه هسته‌ای کوتاه آمده است

رئیس کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا گفت که اوباما درباره بسیاری از بازرسی‌ها و اقدامات شفاف‌ساز در برنامه هسته‌ای ایران کوتاه آمده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، "باب کورکر" رئیس کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا گفت که اوباما درباره بسیاری از بازرسی‌ها و اقدامات شفاف‌ساز در برنامه هسته‌ای ایران کوتاه آمده است.
وی که در نامه‌ای به کاخ سفید این مطلب را اشاره کرده، نوشت: اوباما درباره بسیاری از اهداف خود در متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران کوتاه آمده است.
کورکر از اوباما خواست تا آماده ترک مذاکرات باشد.
این نماینده جمهوری‌خواه ایالت تنسی آمریکا که قانون جدید ملزم کردن اوباما در ارائه هرگونه توافق با ایران در کنگره مطرح کرده، نوشت: گزارش‌های اخیر درباره مسیر مذاکرات نشان می‌دهد که اوباما درمقابل شفافیت و بازرسی‌های بسیار که روشی برای اطمینان از عدم لغزش ایران است، کوتاه آمده است.
وی افزود: موافقت کردن با توافقی که به ایران اجازه تقلب می‌دهد از عدم وجود هرگونه توافقی بهتر است.
کورکر نوشت:‌ در حالی که تیم شما در حال ادامه کار کردن است در صورتی که ایران تلاش کند که از خطوط قرمز باقی مانده عبور کند، من از شما درخواست خواهم کرد که لطفا مذاکرات را متوقف کرده و درباره تمامی روند ارزیابی مجدد انجام دهید.
این نماینده جمهوری خواه اضافه کرد: رها کردن توافق بد در این نقطه نیازمند شجاعت بوده اما این بهترین گزینه برای آمریکا، منطقه و جهان است.
این موضوع نفس گیر است که ببینیم اوباما و تیم مذاکره کننده وی تا چه اندازه زمینه را به ایران در مذاکرات واگذار کند.
وی تاکید کرد: رئیس جمهور باید بر این موضوع اصرار کند که برای داشتن توافقی موفق، بازرسان بین الملل باید در هر زمان به هر مکانی که بخواهند دسترسی داشته باشند.
معاونین وزرای خارجه کشورمان برای ادامه مذاکرات هسته ای چهارشنبه هفته جاری به وین سفر می‌کنند. عراقچی و روانچی احتمالا بامداد چهارشنبه برای ادامه مذاکرات در سطح معاونین به وین باز می‌گردند.
در عین حال جلسات کارشناسی از ساعت نه صبح امروز در وین برگزار می‌شود. ریاست هیات کارشناسی کشورمان با آقای بعیدی‌نژاد است.
معاونان ظریف که از روز چهارشنبه در هفتمین دور از مذاکرات برای نگارش متن توافق جامع در وین به سر می‌بردند روز گذشته(یک شنبه) به تهران برگشتند.
مذاکره‌کنندگان تلاش دارند تا دهم تیرماه به توافق جامعی دست یابند. برخی منابع روسی در این دور از رایزنی‌ها از بن‌بست در مذاکرات خبر دادند در حالی که منابع غربی و آمریکا این اخبار را کم‌اهمیت خواندند و مذاکرات را سخت اما رو به جلو توصیف کردند. همچنین اخبار و گمانه زنی‌هایی درباره احتمال تمدید دست‌کم چندروزه مذاکرات منتشر شده است.


مطلب قبلیهشدار طالبان به ابوبکر البغدادی: داعش در افغانستان فعالیت نکند
مطلب بعدیدولت چین روزه کارمندان را ممنوع اعلام کرد
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه